Met deze 7 tips red je ’t wel :

Doe mee aan de kookboekenchallenge, sla de kookboeken die je in huis hebt open en probeer zoveel mogelijk nieuwe recepten uit. Ik was goed begonnen en hield het 11 dagen aan één stuk vol. Helaas gooit de drukke werkagenda roet in het eten. Ik zet de challenge af en toe on hold maar wil in de komende weken nog veel receptjes uitproberen.

Plan minstens één keer per week een leuke take away en speel van restaurantje in jouw kot. Dek je tafel feestelijk, trek je nieuwste outfit aan en geniet van de kookkunsten van één van je favoriete horecazaken. Zalig toch, zo’n avondje ‘beentjes onder tafel schuiven en niet zelf hoeven te koken.

Daag jezelf en je huisgenoten creatief uit en doe aan frigokoken. De fun van het winkelen is er bij mij wat af en daarom ga ik meestal aan de slag met ingrediënten die ik in huis heb. Deze creatieve aanpak leverde al bijzonder lekkere én originele combinaties op. 

Boek een online (kook)workshop en verruim je culinaire kennis. Het is al elke keer een bijzonder leuke ervaring geweest ; gezellig je eigen potje te koken, bijleren én het voordeel hebben dat je alle potten en pannen meteen weet staan. Binnenkort trakteer ik mezelf op maar liefst drie workshops en volg ik het volledige aanbod van Delicious Magazine. Ik kijk alvast heel hard uit naar de workshop met mijn kookidool Yvette Van Boven en haar inspiratie voor een outdoor kerst.

Maak je een onbekende kook- of keukentechniek eigen. Ga hiervoor grasduinen op Youtube, sla kookboeken open en verrijk je leven met het maken van je eigen zuurdesembrood, ga experimenteren met waterkefir of bak eens een lekker stukje vlees of vis in een zoutkorst.

Neem je tijd voor een bezoekje aan de echte ambachtsman. Nu wij niet meer funshoppen, plan ik minstens één keer per week een culinaire uitstap. Ik neem dan mijn tijd om bij de plaatselijke chocolatier langs te gaan of een ommetje te plannen langs één van mijn favoriete patissiers of mijn tijd te nemen voor een lokale markt.

Behoed je tot slot voor teveel dubbele kinnen en ga minstens één keer per dag wandelen. ’s Morgens, ’s middags of gezelllig in het donker, het heeft allemaal zijn charmes. Dit is de manier om te blijven bewegen én je vrienden vanop een veilige afstand te zien.